Budżetowanie, które eliminuje ukryte koszty i dlatego się opłaca

Wprowadź ulepszone budżetowanie i zapanuj nad przepływami i rentownością

Budżetowanie doskonale nadaje się do tego by samodzielnie eliminować niechciane koszty firmy zwiększając jej przychody. Dlatego jak najszybciej zastosuj budżetowanie i wyeliminuj niekorzystne odchylenia na drodze do realizacji celów. Budżetowanie jako narzędzie zarządzania skupia się na tym by planować koszty i przychody. Czasem jest jak układanie puzzli – na początku trudno zrozumieć całość za to na końcu cieszymy się efektem.

Dobrze jest wiedzieć jak do tego podejść dobrze, żeby wraz z księgową dopasować plan kont i raporty informujące o realizacji planu przychodów i kosztów. Budżetowanie w przedsiębiorstwie wspiera zarówno zarządzanie strategiczne jak i controlling.  Dodatkowo, decydowanie o kosztach szybko rozwija odpowiedzialność menedżerów za firmę. Ponieważ wszyscy potrzebujemy budżetu. Zrób go dobrze z nami i naucz się nim zarządzać.

Określ obecny poziom

Przeczytaj pytanie poniżej i oceń na którym poziomie znajduje się dzisiaj firma.
Czy są ustalone cele i udział procentowy kosztów działów z podziałem na sposób ich powstawania oraz zarządzanie kosztami przez kierowników prowadzące do ich równoważenia z osiąganymi przychodami?

A.Jeszcze o tym nie rozmawialiśmy w firmie
B.Rozmawialiśmy o zdefiniowaniu budżetu i ….. na tym się skończyło
C.Robiliśmy taki warsztat o budżetowaniu ale i tak to szef decyduje o kosztach
D.Mamy ustalony plan kosztów, których nie możemy przekroczyć
E.Tak, każdy kierownik działu przeszedł proces bużetowania, zna wysokość swojego budżetu kosztów i przychodów i co kwartał niweluje odchylenia zachowując przyjęty poziom zysku przedsiębiorstwa.

Jeśli chcesz się dalej rozwijać, po prostu zrób to.

co otrzymujesz

Przypisanie kosztów do miejsc ich powstawania

Koszty są przypisane do miejsca które je generuje więc jasno wiadomo kto o nich decyduje i za nie odpowiada.

Przejrzysty podział kosztów wspierających przychody

Koszty w każdym miejscu są podzielone na takie części z których jasno wynika w jaki sposób przyczyniają się do osiągania przychodu.

Czytelny pomiar odchyleń do założeń.

Porównując realizację wydatków do planu kosztów mamy natychmiastową wiedzę o odchyleniach od założeń.

co z tego wynika

Buduje świadomość menedżera o poziomie kosztów jego działu, dając mu wpływ na decyzje o ich ponoszeniu.

Identyfikujemy nawet najdrobniejsze miejsca powstawania kosztów i eliminujemy te zbędne i niepotrzebne.

Szybko i łatwo możemy korygować niewielkie odchylenia.

Delegując na menedżerów odpowiedzialność za decyzje o kosztach, odzyskujemy czas na działania rozwojowe.

Możemy świadomie przesuwać je między pozycjami w dziale lub nawet między działami, wpływając nimi na uzyskiwane przychody.

Natychmiast możemy równoważyć budżet w odpowiedzi na niekorzystne odchylenia.

Mamy kompletny obraz rozkładu kosztów w firmie i dlatego nic nam nie umyka bokiem.

Buduje odpowiedzialność menedżerów za efektywność w firmie.

Szybko odkryjemy korzystne trendy i dostosujemy do nich cele a nawet strategię.

Przekonaj się jak szybko uporządkowanie kosztów, buduje odpowiedzialność menedżerów za sytuację w firmie.

Przed wyborem firmy konsultingowej dużo myśleliśmy, ponieważ chcieliśmy mieć pewność, że nasza inwestycja w przygotowanie budżetu dla wszystkich działów firmy przyniesie rezultaty. Alnair sp. z o.o. i jej Konsultanci to był zdecydowanie najlepszy wybór.

Łucja Świderska
Dyrektor ds ekonomiczno-finansowych, Firma usługowa

Doradztwo w zakresie opracowania budżetu z Konsultantami firmy Alnair sp. z o.o. naprawdę pomogło nam osiągnąć nasze cele finansowe. Zręczny podział kosztów na rodzaje i miejsca powstawania wraz z fantastyczną przejrzystością odpowiedzialności zapewnia stabilność naszym zyskom.

Anna Sawicka
Główna Księgowa, firma produkcyjna

Zalety współpracy z Alnair

Certyfikowany trener, Tylko u nas! Autorski program przygotowany przez ekspertów Alnair sp. z o.o. w oparciu o doświadczenia z planowania budżetu w polskich firmach produkcyjnych, handlowych i usługowych.

Gwarantujemy 100% praktycznej wiedzy. Metodyka sprawdzona w trakcie realizacji projektów budżetowania kosztów i wprowadzania ich w firmach. Jakość merytoryczna i sposób prowadzenia zgodne z oczekiwaniami osób zarządzających.

Firma posiadająca ISO 9001:2015 w szkoleniach i doradztwie. Pozytywny audyt PARP dla podmiotów realizujących usługi z dotacją w BUR.

Konsultacje telefoniczne lub mailowe dostępne w trakcie realizacji projektu oraz przez dwa miesiące po jego zakończeniu. Certyfikat udziału w projekcie budżetowanie kosztów w przedsiębiorstwie dla osób zaangażowanych w jego przygotowanie.

Typowy przebieg projektu

  • wyjaśnienie menadżerom kluczowych elementów planowania budżetu oraz korzyści dla pracowników i firmy,
  • określenie działów dla których będzie przygotowane to narzędzie zarządzania (zazwyczaj wszystkie działy funkcjonalne firmy),
  • ustalenie miejsc powstawania kosztów wg rodzajów i przychodów wg kategorii,
  • w oparciu o dane historyczne wstępne przygotowanie podziału kosztów,
  • uzupełnienie luk informacyjnych założeniami do budżetu przygotowanymi przez menedżerów,
  • uzgodnienie poziomu kosztów pomiędzy menedżerami, równoważącego przyjęty poziom przychodów i zysków,
  • opisanie procedur wspierających proces przygotowania budżetu w kolejnych okresach,
  • ustalenie osób odpowiedzialnych za realizację budżetu przedsiębiorstwa,
  • kaskadowanie budżetu na oddziały firmy, spółki zależne.
  • miesięczna kontrola istotnych wyjątków
  • kwartalna ocena realizacji i równoważenie odchyleń

konsultanci

Twoja firma może odnosić większe sukcesy.

Poproś o rozmowę z konsultantem prowadzącym projekt. Porozmawiacie o rozwiązaniach dla Twojej firmy.
To nic nie kosztuje.
Z powodu RODO przejdź teraz do formularza

referencje

Zastosuj budżetowanie i wyeliminuj niekorzystne odchylenia na drodze do celu, zwiększając zyski i przyspieszając rozwój firmy.

wyróżnienia

Interesujące ? Udostępnij przez :