Menedżer Ekspert – szkolenieRozwój kluczowych kompetencji menedżera

„Program Menedżer Ekspert” to unikalny program rozwoju osobistego przygotowany na potrzeby małych i średnich firm (MŚP). Stworzony przez ekspertów Alnair na podstawie doświadczeń w pracy z wieloma menedżerami i wiedzy o wyzwaniach, przed jakimi stoją. Opracowany na podstawie wyników badania 480 menedżerów pracujących w polskich firmach – menedżerowie ci wybrali 10 kluczowych kompetencji będących podstawą Programu.

Cel programu

Szybkie poprawienie posiadanego poziomu kompetencji i właściwe wykorzystanie osobistych atutów menedżera w zarządzaniu organizacją.

W wielu przypadkach menedżerowie posługują się kompetencjami w sposób intuicyjny dzięki predyspozycjom do zarządzania. Jednak we współczesnym biznesie najczęściej to nie wystarcza.

Kluczowe kompetencje występują u menedżerów na różnym poziomie.  Program „Menedżer Ekspert” pozwala – po zbadaniu jaki jest poziom kluczowych kompetencji menedżera –   zmienić ich oczekiwany poziomu kompetencji u kierowników i dyrektorów pracujących w firmie.

Uświadomienie menedżerom posiadanego poziomu kompetencji pozwoliło im na ich szybkie poprawienie i właściwe wykorzystanie osobistych atutów menedżera w zarządzaniu produkcją.

Kazimierz Pałasiński
v-ce prezes ds produkcji, firma produkcyjna

Efekty szkolenia

Szkolenie „Menedżer Ekspert” wyposaża uczestników w wiedzę i umiejętności pozwalające na wzrost efektywności zarządzania organizacją przez podniesienie jakości kluczowych kompetencji koniecznych do prawidłowego kierowania procesami

Te kompetencje menedżera to: organizacja i planowanie, kierowanie innymi, komunikatywność, ocena i rozwój podwładnych, delegowanie, orientacja na klienta, podejmowanie decyzji, dążenie do rezultatów, motywowanie, myślenie strategiczne.

Stosowane metody szkoleniowe:

  • Wykład – wprowadzenie do omawianego zagadnienia.
  • Dyskusje moderowane – uczestnicy pracują na przykładach z własnego doświadczenia. W efekcie poznają i doskonalą nowe metody postępowania.
  • Zadania i prace zespołowe – uczestnicy rozwiązują zadania zespołowo,
  • Rozwiązania realnych przypadków firmy – umożliwiają uczestnikom analizę własnych doświadczeń wynikających ze stosowanych praktyk na co dzień w firmie oraz wyciągnięcie wniosków będących podstawą nabywania nowych kompetencji.

Moduł wstępny. Współczesne przywództwo

  • Rola menedżera we współczesnym świecie biznesu
  • Budowanie relacji i współodpowiedzialności
  • Jak pracować nad zaangażowaniem ludzi czyli zarządzanie przez zangażowanie
  • Sposoby indywidualnego rozwoju kompetencji
  • Co masz do dyspozycji? Narzędzia menedżera

Program zbudowany jest z 10 modułów, każdy moduł odnosi się do 1 kompetencji. Szkolenie obejmuje 5 dni szkoleniowych (moduł wstępny i 4 moduły wybrane przez uczestnika). Każdy moduł realizowany jest w ciągu jednego dnia szkoleniowego (8 godzin lekcyjnych).

Moduł 1. Organizacja i planowanie

  • Priorytety własne a otoczenie. Metody ich wyznaczania
  • Funkcja planowania i kontrolowania a utrzymanie relacji między pracownikami
  • Budowanie i komunikowanie celów i zadań
  • Zapewnienie zasobów do realizacji zadań

Moduł 2. Kierowanie innymi

  • Komunikacja w zespole (pionowa i pozioma)
  • Rozliczanie zespołu/pracownika z postawionych zadań
  • Rozwój zespołu poprzez codzienną ocenę
  • Podnoszenie kompetencji zespołu

Moduł 3. Komunikatywność

  • Konflikt w zespole i zapobieganie sytuacjom konfliktowym
  • Modele komunikacyjne
  • Style komunikacji i ich implikacje
  • Jak tworzyć pozytywne sprzężenie zwrotne
  • Sposoby udzielania informacji zwrotnej (informacja pozytywna czy bezstronna)
  • Informacja zwrotna – język i emocje

Moduł 4. Ocena i rozwój podwładnych

  • Rozwój kompetencji pracowników
  • Plany rozwojowe i ich realizacja
  • Funkcje oceny okresowej
  • Metody ocen pracowniczych – bieżąca i okresowa
  • Praca z pracownikiem i z zespołem
  • Coaching, Mentoring
  • Adaptacja nowego pracownika

Moduł 5. Delegowanie

  • Delegowanie zadań – przekazywanie poleceń, precyzowanie zadań, wyrażanie opinii i oczekiwań
  • Narzędzia delegowania i ich zastosowanie
  • Delegowanie a kompetencje pracownika
  • Poziomy delegowania
  • Przekładanie celów i zadań postawionych przez przełożonego na podległy zespół
  • Angażowanie zespołu w postawione cele i zadania

Moduł 6. Orientacja na klienta

  • Klient – kto to jest?
  • Jaki jest sens istnienia firmy?
  • Kiedy klient jest zadowolony (a więc do nas wróci)?
  • Czy każdy klient musi być zadowolony z naszej obsługi?

Moduł 7. Podejmowanie decyzji

  • Warunki do budowania współpracy w zespole
  • Interesy z perspektywy: organizacji, menedżera i zespołu
  • Ustalanie reguł, ich przekazywanie i egzekwowanie
  • Trudne decyzje
  • Budowanie zaplecza dla niepopularnych decyzji
  • Techniki rozmów menedżerskich – twardych i miękkich

Moduł 8. Dążenie do rezultatów

  • Priorytety własne i otoczenia.
  • Budowanie celów i zadań
  • Angażowanie zespołu w cele i zadania
  • Rozliczanie pracownika z wykonania zadań
  • Monitoring i kontrola realizacji celów

Moduł 9. Motywowanie

  • Zrozumienie ludzkiej natury podstawą motywacji
  • Spójrz na motywowanie jako proces
  • Motywowanie wewnętrzne i zewnętrzne koncepcja samodeterminacji Decciego i Ryan’a
  • Motywowanie zespołu a motywowanie jednostki
  • Motywowanie pozafinansowe

Moduł 10. Myślenie strategiczne

  • Czy w obecnej sytuacji rynkowej (rynek turbulentny) potrzebujemy strategii?
  • Proces budowania strategii
  • Strategia a działanie operacyjne
  • Pożytki z komunikowania strategii podwładnym i otoczeniu

Prowadzący

Jan Wasilewski

Konsultant, mentor, coach, trener biznesu, Wykwalifikowany menedżer, członek Rady Nadzorczej,

Zobacz więcej

Miejsce szkolenia

Wyróżnienia

Interesujące ? Udostępnij przez :